Συνεχίζουμε και μετά τη βόλτα που κάναμε στις υποψηφιότητες της κατηγορίας Drama περνάμε τώρα στις σειρές που έχουν κατατεθεί ως Comedy. Και το γράφω κατ’ αυτόν τον τρόπο, γιατί αυτό είναι το μεγαλύτερό μου πρόβλημα με όσα έχω να ασχοληθώ σήμερα: μερικές από τις σημαντικότερες σειρές που θα δούμε εδώ, ορισμένες εκ των οποίων έχουν μαζέψει και ουκ ολίγες υποψηφιότητες, δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτό που παραδοσιακά αντιλαμβανόμαστε ως “κωμωδία”. Για αυτό το φαινόμενο έχουμε να “κατηγορήσουμε” δύο παράγοντες: πρώτον, το γεγονός ότι σειρές που έχουν, αν μη τι άλλο, ορισμένες κωμικές subplots στο σενάριο προτιμάται από τα δίκτυα να κατατίθενται στη συγκεκριμένη κατηγορία με την ελπίδα να κερδίσουν το βραβείο που στο Drama δεν θα είχαν την παραμικρή τύχη να πάρουν και δεύτερον, βιώνουμε την εποχή που ορισμένοι εξαιρετικοί δημιουργοί λόγω αποθεματικού σε ταλέντο και εμπιστοσύνη από τους παραγωγούς τους επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν την κωμωδία για περισσότερους λόγους από το να βγάλουν απλά γέλιο.
Έτσι, το πρόβλημά μου εστιάζεται κυρίως σε τρεις σειρές: Το Orange is the New Black, που εκφράζει μια νέα φιλοσοφία προερχόμενο από το Netflix με τις σεζόν του να κυκλοφορούν ολόκληρες σε μια μέρα, είναι ωστόσο μια ξεκάθαρα δραματική σειρά διανθισμένη με κάποιους κωμικούς χαρακτήρες, των οποίων ο βασικός ρόλος είναι να εντείνουν ακόμα περισσότερο τη συναισθηματική φόρτιση που προκαλούν οι αληθινά ουσιαστικές στιγμές της πλοκής. Το Shameless, που το γεγονός και μόνο ότι βρίσκεται μεταξύ των υποψηφιοτήτων (παρά τη σκανδαλώδη απουσία των Emmy Rossum και Jeremy Allen White) είναι μεγάλη επιτυχία, αφού είναι μια καταπληκτική σειρά που κατά κανόνα πασχίζει να πείσει το κοινό για το πόσο καλή πραγματικά είναι (και το έχει μονάχα εν μέρει κατορθώσει, για αυτό και το Showtime του άλλαξε φέτος κατηγορία και το βάφτισε κωμωδία), είναι αυθεντικά αστείο, όμως όταν πέφτεις πάνω στις ζόρικες στιγμές του χάνεις κάθε επιθυμία για ζωή. Και το Louie, το οποίο θα έπρεπε να είναι μια κατηγορία από μόνο του, κι αν κάποιος με εξανάγκαζε να το ταξινομήσω κάπου από το στόμα μου θα έβγαινε μόνο η λέξη transgender, αφού η διάθεση και τα συναισθήματα πηδάνε από την κωμωδία στο δράμα, από κει στη σάτιρα και την παρωδία και μετά στον κοινωνικό προβληματισμό και τα υπαρξιακά σκαλώματα που στριμώχνονται στο ξυπόλητο κεφάλι του Αμερικανομεξικάνου μάστορα Louis C.K.
Τέλος πάντων, ξεκινάμε και βλέπουμε.
Καλύτερης σειράς (Comedy)
Υποψηφιότητες
Louie (FX)
Modern Family (ABC)
Orange is the New Black (Netflix)
Silicon Valley (HBO)
The Big Bang Theory (CBS)
Veep (HBO)
Τέσσερις σερί νίκες μετρά το Modern Family και πάει για την παλάμη. Τώρα, υπάρχουν παντού οι φωνές εκείνες που λένε ότι η σειρά αρχίζει και χωλαίνει, ότι κάνει κοιλιά, ότι δεν έχει τη φρεσκάδα και την ορμή που είχε στην αρχή. Ως ένα βαθμό είναι λογικό και αναμενόμενο, αλλά στην ουσία του πράγματος δεν ισχύει. Απόλαυσα κάθε επεισόδιο της τελευταίας σεζόν, και η οικογένεια του ABC παραμένει το πιο αυθεντικά feel good θέαμα της τηλεόρασης. Ωστόσο, στα βραβεία παίζει ρόλο το hype και αυτό δεν είναι με το μέρος των Pritchett (και των Dunphy, βεβαίως), ακόμα κι αν θεωρείται και φέτος φαβορί. Σημαντικός αντίπαλος το υπερεπιτυχημένο Veep με την εξαιρετική Julia Louis – Dreyfus, με το Orange is the New Black να ακολουθεί. Το Silicon Valley είναι η αποκάλυψη της φετινής σεζόν, όμως για το Emmy καλύτερης σειράς έχει αρκετά ψωμιά ακόμα, το Big Bang Theory είναι η χήνα με τα χρυσά αυγά και παραμένει αξιόλογο αλλά δε βλέπω πώς θα διεκδικήσει το βραβείο και μένει η κατά την ταπεινή μου γνώμη καλύτερη σειρά όλων, το Louie, το οποίο μακάρι να πάρει το αγαλματάκι αλλά δεν το βλέπω. Εκεί είναι Αμέρικα και τα πράγματα τα αντιλαμβάνονται κάπως περίεργα, για να καταλάβετε σε κριτική που διάβαζα πριν λίγες μέρες η τελευταία φανταστική σεζόν της σειράς χαρακτηριζόταν ως “η πιο αδύναμη μέχρι σήμερα”, επειδή “δεν ήταν αρκετά αστεία και είχε λιγότερο stand up“. Ok…
The Snub: Το Brooklyn Nine Nine, που πήρε τόση απροσδόκητη αγάπη στις Χρυσές Σφαίρες και εδώ μονάχα περιφρόνηση. Και αν όχι αυτό, εφόσον το πιάνουμε για Comedy το Shameless έπρεπε να είναι στη λίστα. Συγγνώμη που θα προκαλέσω το κοινό αίσθημα, και μένα μου αρέσει το Orange is the New Black, αλλά η σειρά του Showtime το έχει για πρωινό.
Πρόβλεψη: Είμαι παραδοσιακό αγόρι. Θα πάω με Modern Family και τον τιτάνα Ed O’ Neill.
Wishful Thinking: Louie, ό, τι καλύτερο μπορείς να δεις μέσα σε 20 και κάτι λεπτά στην παγκόσμια τηλεόραση.
Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Comedy)
Υποψηφιότητες
Ricky Gervais (Derek)
Matt LeBlanc (Episodes)
Don Cheadle (House of Lies)
Louis C.K. (Louie)
William H. Macy (Shameless)
Jim Parsons (The Big Bang Theory)
Το Big Bang Theory σπάει όλα τα ρεκόρ τηλεθέασης, ανανεώθηκε για τρεις (!) ακόμα σεζόν και οι βασικοί του πρωταγωνιστές θα αμείβονται στο εξής με 1.000.000 $ για κάθε επεισόδιο. Μεταξύ αυτών και ο Parsons, που πάει καρφί για το τέταρτο Emmy του. Βασικός αντίπαλος ο Louis C.K., ο οποίος στο Louie γράφει, σκηνοθετεί, πρωταγωνιστεί, μαγειρεύει για τους συντελεστές και τις κόρες του και σφουγγαρίζει στα διαλείμματα. Ο William H. Macy είναι ένα τρομακτικό ταλέντο που κάνει παπάδες στο Shameless όμως δεν είναι αυτός που θα έπρεπε να είναι εδώ από τη σειρά (αλλά ο Jeremy Allen White), ενώ ο LeBlanc είναι εκείνος που πρόσφερε ορισμένες πραγματικά αστείες στιγμές στο υποτιμημένο Episodes όπου παίζει μια υπερβολική (μάλλον…) εκδοχή του εαυτού του και αποτελεί προσωπικό πουλέν. Gervais και Cheadle δεν έχουν τύχη, αξίζουν όμως το χειροκρότημα που θα πάρουν στο Los Angeles.
The Snub: Ο Andy Samberg. Μπορεί πολλοί από σας να μην τον γουστάρετε, όμως ο τύπος έχει εξαιρετική καριέρα μέχρι στιγμής, είναι αυθεντικά αστείος (με το δικό του, έστω, τρόπο) σήκωσε για πλάκα τον πρώτο ρόλο στην κωμωδία – αποκάλυψη της σεζόν και πήρε και τη Χρυσή Σφαίρα. Το γιατί δεν είναι μεταξύ των υποψηφίων είναι ένα μυστήριο…
Πρόβλεψη: O Parsons θα τα κάνει τέσσερα..
Wishful Thinking: …και δεν ψήνομαι καθόλου. Ξέρω ότι όλοι περιμένετε να πω ότι θέλω τον Louis C.K., αλήθεια είναι, αλλά ο τύπος είναι μεγαλοφυΐα και δεν έχει ανάγκη κανένα Emmy. Θέλω πάρα πολύ – και κράξτε όσο θέλετε – να δω τον LeBlanc να κερδίζει και να μας αφήνει μαλ έκπληκτους, γιατί ελάτε τώρα, είναι ο τύπος που έπαιζε τον Joey και τώρα παίζει τον εαυτό του που θέλει να ξεφύγει από τη σκιά του Joey αλλά κατά βάθος είναι ο Joey μόνο που κουβαλάει ένα σκασμό λεφτά και ένα μάτσο συμπλέγματα περισσότερα από ότι ο Joey. Στην τελική ήταν πολύ, πολύ αστείος στο Episodes και αυτό μου αρκεί, μαζί με όλο το παραπάνω παραλήρημα και την αμήχανη κατάχρηση της λέξης “Joey”.
Α΄ Γυναικείου Ρόλου (Comedy)
Υποψηφιότητες
Lena Dunham (Girls)
Melissa McCarthy (Mike & Molly)
Edie Falco (Nurse Jackie)
Taylor Schilling (Orange is the New Black)
Amy Poehler (Parks And Recreation)
Julia Louis – Dreyfus (Veep)
Η πολιτική σάτιρα του Veep έχει εξυπηρετήσει αναπάντεχα καλά τη Julia Louis – Dreyfus, η οποία έχει κερδίσει back to back Emmys και πάει σούμπιτη για το three-peat. Schilling και Poehler στη θεωρία μπορούν να την απειλήσουν, όμως κατά τη γνώμη μου ουσιαστικές ελπίδες έχει μόνο η πρώτη, η οποία έχει κάνει ομολογουμένως φανταστική δουλειά στο Orange is the New Black και φέρνει και μια πιο φρέσκια αύρα στα Emmys. Η Poehler έχει ήδη χάσει δυο φορές από την Louis – Dreyfus και αυτή δεν νομίζω πως είναι μια από τις εφαρμογές του “τρίτη και φαρμακερή”. Η υπέροχη Edie Falco έγραψε ιστορία όταν το 2010 πήρε το βραβείο για την πρώτη σεζόν του Nurse Jackie, καθώς έγινε η πρώτη που πήρε το Α’ Γυναικείου και σε κωμική και σε δραματική σειρά (το είχε κερδίσει τρεις φορές για το Sopranos), όμως ρεαλιστικά δεν έχει καμία τύχη. Για το τέλος αφήνω τις δύο κυρίες που ανάθεμα αν έχω καταλάβει πώς έχουν καταφέρει να χτίσουν καριέρα: το μισό κωμικό ρεπερτόριο της McCarthy εξαντλείται στο γεγονός ότι είναι ευτραφής (sorry, αλλά έχω πάψει να βρίσκω αστείο το γεγονός και μόνο ότι κάποιος είναι χοντρός από τα 8 μου) και η Dunham, όπως και η σειρά Girls, είναι πιθανότατα ό,τι πιο overrated κυκλοφορεί στην παγκόσμια τηλεόραση.
The Snub: Με γνώμονα τα παραπάνω, δεν μπορώ να καταλάβω πώς για μια ακόμα φορά έμεινε εκτός η Emmy Rossum. Η πρωταγωνίστρια του Shameless είναι σταθερά καταπληκτική και η μεταπήδηση της σειράς στο Comedy θα έπρεπε να δώσει μια υποψηφιότητα.
Πρόβλεψη: Julia Louis – Dreyfus.
Wishful Thinking: H Taylor Schilling κάνει το βήμα παραπάνω στην καριέρα της, αξίζει πέρα για πέρα την υποψηφιότητα και δε θα με χαλάσει καθόλου να το σηκώσει κιόλας, αν αποφασιστεί ότι, στο κλίμα των βραβείων, καλό θα ήταν να το πάρει και κάνας άλλος εκτός της Louis – Dreyfus.
Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Comedy)
Υποψηφιότητες
Andre Braugher (Brooklyn Nine – Nine)
Adam Driver (Girls)
Ty Burrell (Modern Family)
Jesse Tyler Ferguson (Modern Family)
Fred Armisen (Portlandia)
Tony Hale (Veep)
Δεν νοείται supporting κατηγορία χωρίς τουλάχιστον δύο υποψηφιότητες από το Modern Family. Φέτος, ωστόσο, τα ονόματα απογοητεύουν, όχι γιατί οι Burrell και Ferguson δεν το αξίζουν, αλλά γιατί θα έπρεπε κάποια στιγμή να κερδίσουν την αναγνώριση που αξίζουν οι δύο “μικροί” της σειράς, Nolan Gould και -κυρίως- Rico Rodriguez, τους οποίους και ήλπιζα να δω υποψήφιους φέτος. Όπως και να ‘χει, ο Burrell είναι μύθος αλλά έχει ήδη κερδίσει μια φορά ενώ ο Ferguson τείνει να γίνει μύθος έχοντας χάσει 5 συνεχόμενες, τις οποίες πρόκειται να κάνει 6… Με το Girls δεν ασχολούμαι καν, αν και ο Driver ομολογουμένως είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η σειρά, και πάω στην τριάδα των φαβορί. Ο Armisen είναι μια αμήχανη κωμική ιδιοφυΐα, πιθανότατα η πιο creepy φάτσα που κυκλοφορεί στην πιάτσα και έχει να παρουσιάσει φανταστικό έργο στο Portlandia, όμως είναι outsider γιατί δεν κουβαλάει το hype των άλλων δύο. Ξεκάθαρο φαβορί ο καταπληκτικός Andre Braugher, που ενσαρκώνοντας μαεστρικά την περσόνα του αγέλαστου γκέι διοικητή στο Brooklyn Nine Nine είναι ο συνδετικός κρίκος που κάνει όλο το υπόλοιπο οικοδόμημα να μοιάζει – και να είναι – τόσο αστείο, ενώ η χημεία του με τον Samberg είναι αδιανόητη. Όμως, σημαντικός αντίπαλος παραμένει ο Tony Hale, ο οποίος είναι πιθανότατα ο καλύτερος “κλέφτης” σκηνών από τους εκάστοτε πρωταγωνιστές όπου κι αν έχει παίξει. Plus, θα είναι πάντα ο Buster Bluth.
The Snub: T.J. Miller, ξεκάθαρα. Ο τύπος είναι ένα ασύγκριτο κράμα φαφλατά, κάφρου, ελαφρώς καθυστερημένου και γενικότερα ανυποψίαστου. Υ π έ ρ ο χ ο ς.
Πρόβλεψη: Andre Braugher.
Wishful Thinking: Andre Braugher, το επεισόδιο με τα ’70s θα έπρεπε να θεωρείται κωμικό textbook.
Β΄ Γυναικείου Ρόλου (Comedy)
Υποψηφιότητες
Julie Bowen (Modern Family)
Allison Janney (Mom)
Kate Mulgrew (Orange is the New Black)
Kate McKinnon (Saturday Night Live)
Mayim Bialik (The Big Bang Theory)
Anna Chlumsky (Veep)
Το τρένο πάει ντουγρού για το 2/2 φέτος, ένα Drama (το πήραμε ήδη) κι ένα Comedy. Υπερήφανη κάτοχος 5 Emmys πλέον, η Allison Janney κυνηγάει το πρώτο της για Comedy – και θα το πάρει. Η παρουσία της Kate Mulgrew εδώ δείχνει τη σύγχυση που επικρατεί στην κατηγορία, αφού παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετική στο Orange is the New Black (και θεωρείται από πολλούς φαβορί για να πάρει και το βραβείο), δυσκολεύομαι να θυμηθώ μία έστω κωμική σκηνή της, αφού υποδύεται ξεκάθαρα δραματικό χαρακτήρα. McKinnon και Bowen έχουν ελάχιστες έως καθόλου πιθανότητες (ωστόσο, άσχετο, αλλά το γεγονός ότι η Julie είναι έτσι όπως είναι στα 45 της με ξεπερνάει, ας όψεται που έχει δίπλα της τη Vergara, αμφότερες για πάντα στην καρδιά μου), η Bialik στη θεωρία έχει κάποια τύχη αλλά θα το πάρει όταν, σε 3-4 χρόνια από τώρα η Amy παντρευτεί τον Sheldon, ενώ η Chlumsky είναι το outsider της κατηγορίας αλλά δεν μπορώ να τη δω με διαφορετικό μάτι, στο μυαλό μου θα είναι για πάντα το κορίτσι μου.
The Snub: Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί η Taryn Manning δεν είναι υποψήφια. Δεν είναι ότι θα χάσω και τον ύπνο μου το βράδυ, η λίστα είναι μια χαρά, αλλά η 35χρονη από την Αριζόνα είναι τρομερή στο Orange is the New Black, άξιζε μια υποψηφιότητα.
Πρόβλεψη: Allison Janney.
Wishful Thinking: Allison Janney.
Σεναρίου (Comedy)
Υποψηφιότητες
David Crane/Jeffrey Clarik (Episodes, για το επεισόδιο “Episode 305”)
Louis C.K. (Louie, για το επεισόδιο “So Did The Fat Lady”)
Liz Friedman/Jenji Kohan (Orange is the New Black, για το επεισόδιο “I Wasn’t Ready”)
Alec Berg (Silicon Valley, για το επεισόδιο “Optimal Tip-to-Tip Efficiency”)
Simon Blackwell/Tony Roche/Armando Iannucci (Veep, για το επεισόδιο “Special Relationship”)
Όλα κι όλα, μέχρι στιγμής ήμουν ιδιαιτέρως ελαστικός, εδώ είμαι κάθετος. Αν ο Louis C.K. χάσει το Emmy σεναρίου, θα πρόκειται για σκάνδαλο και ντροπή, ενώ φημολογείται ότι θα σταματήσουν να λιώνουν τα παγάκια στα buckets και στα ALS Challenges οι σταρ θα τρώνε στο κεφάλι μικρογραφίες παγόβουνων. Πολύ φοβάμαι, ωστόσο, ότι αυτό ακριβώς θα γίνει. Ο C.K. γράφει τα σενάρια όλων των επεισοδίων της σειράς του, και αν μιλούσαμε για συνολικό έργο της φετινής σεζόν δεν θα είχε αντίπαλο, αλλά αναγκαστικά διαγωνίζεται μόνο για ένα από αυτά, μιας και σε άλλες σειρές εργάζονται περισσότεροι του ενός σεναριογράφοι. Έτσι, όταν μιλάμε για ένα μόνο επεισόδιο όλα είναι ανοιχτά. Το “So Did The Fat Lady” είναι ένα καταπληκτικό επεισόδιο με μια εξαιρετική σκηνή που αναδεικνύει και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο της Sarah Baker, και θα έπρεπε να θεωρείται φαβορί, αλλά όχι. Φαβορί θεωρείται το πιλοτικό επεισόδιο του Orange is the New Black, που διαθέτει ομολογουμένως ένα αξιόλογο σενάριο, ενώ dark horse στην όλη φάση είναι και η υποψηφιότητα του εξαιρετικού “Optimal Tip-to-Tip Efficiency” του Silicon Valley, που περιλαμβάνει μια από τις πιο αστείες σκηνές της χρονιάς, η αλλιώς το “dick joke to end all dick jokes”. Και ιδού η επιστημονική απόδειξη:
Πρόβλεψη: Θα πάει στο Litchfield το αγαλματάκι.
Wishful Thinking: Λούι Λούι Λούι Λουί-ιιιιιιιι, Λουί Λούι Λούι Λουά-ααααα.
Σκηνοθεσίας (Comedy)
Υποψηφιότητες
Iain B. MacDonald (Episodes, για το επεισόδιο “Episode 309”)
Paris Barclay (Glee, για το επεισόδιο “100”)
Louis C.K. (Louie, για το επεισόδιο “Elevator, Part 6”)
Gail Mancuso (Modern Family, για το επεισόδιο “Vegas”)
Jodie Foster (Orange is the New Black, για το επεισόδιο “Lesbian Request Denied”)
Mike Judge (Silicon Valley, για το επεισόδιο “Minimum Viable Product”)
Κούρσα για δύο μοιάζει η συγκεκριμένη κατηγορία, μιας και MacDonald και Barclay θα συνιστούσαν αδιανόητη έκπληξη, ενώ ο Louis C.K. και ο Mike Judge έχουν κάνει, προφανώς, εξαιρετική δουλειά, για σειρές ωστόσο που δεν βρίσκονται τόσο ψηλά στην εκτίμηση του μεγαλύτερου μέρους του αμερικανικού κοινού. Κοινώς, όσον αφορά τα νούμερα είναι μια (τουλάχιστον) σκάλα κάτω από Modern Family (κυρίως) και Orange is the New Black. Τα τελευταία δύο είναι και τα μεγάλα φαβορί, με προβάδισμα στο show του Netflix που διαθέτει και ένα μεγάλο όνομα του Hollywood πίσω από την κάμερα. Η Jodie Foster σκηνοθετεί ένα από τα καλύτερα επεισόδια της σειράς και δύσκολα θα χάσει το Emmy, εκτός αν μιλήσει η παράδοση και το βραβείο πάει στην Gail Mancuso για το φανταστικό επεισόδιο “Vegas” του Modern Family, σειρά για την οποία κέρδισε και πέρσι το αντίστοιχο Emmy.
Πρόβλεψη: Δύσκολα θα το χάσει η Jodie Foster, όλα λειτουργούν υπέρ της και η τάση να φανεί πόσο εκτιμάται το Orange is the New Black θα την σπρώξει ακόμα περισσότερο.
Wishful Thinking: Δεν θα ήθελα να δω το Silicon Valley να φεύγει με άδεια χέρια και πολύ φοβάμαι ότι αυτό ακριβώς θα γίνει, εκτός αν ο Mike Judge κάνει εδώ κάποιου είδους θαύμα.