Screenings Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στον Μάρλον Μπράντο (24-27/11)

24 Νοεμβρίου 2016 |

0

Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στον Μάρλον Μπράντο (24-27/11)

Το εναρκτήριο λάκτισμα της νέας σεζόν για την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης δίνεται σήμερα και το πρώτο τιμώμενο πρόσωπο είναι ένας από τους σπουδαιότερους και πλέον εμβληματικούς ηθοποιούς στην ιστορία του κινηματογράφου. Μία μίνι ρετροσπεκτίβα στον Μάρλον Μπράντο, λοιπόν, το πρώτο φετινό έδεσμα που σερβίρει η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, με το αφιέρωμα “Marlon Brando: Reflection in a wild eye” να πραγματοποιείται από τις 24 έως τις 27 Νοεμβρίου 2016 στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές», στην Αποθήκη 1, στο Λιμάνι. Να διευκρινίσουμε, σε αυτό το σημείο, ότι το εισιτήριο για κάθε προβολή κοστίζει 4 ευρώ (γενική είσοδος), ενώ για τα μέλη της Ταινιοθήκης η τιμή είναι 3 ευρώ. Για να αποκτήσει κανείς την κάρτα μέλους της Ταινιοθήκης, αρκεί να καταβάλλει το αστρονομικό ποσό του ενός ευρώ ως ετήσια συνδρομή…Ευθύς αμέσως, προχωρούμε στο πρόγραμμα των προβολών του αφιερώματος, το οποίο είναι το εξής:

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου

18:30  Οι φυγάδες του Μιζούρι

21:00  Ανταύγειες σε χρυσά μάτια

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου

18:00  Ο Νονός

21:15  Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι

Σάββατο 26 Νοεμβρίου

18:30  Ανταύγειες σε χρυσά μάτια

21:00  Ο Νονός

Κυριακή 27 Νοεμβρίου

18:30  Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι

21:00  Οι φυγάδες του Μιζούρι

 

Ανταύγειες σε χρυσά μάτια

Reflections in a Golden Eye

Σκηνοθεσία: Τζον Χιούστον

Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Μπράιαν Κιθ, Τζούλι Χάρις

Διάρκεια: 108’

Έτος παραγωγής: 1967

Με πρώτη ύλη την ομότιτλη νουβέλα της Κάρσον ΜακΚάλερς (που εκδόθηκε το 1941 και θεωρήθηκε ακραιφνώς σκανδαλώδης για τα ήθη της εποχής), ο μάστορας Τζον Χιούστον (με την αρωγή ενός λαμπρού καστ) φιλοτεχνεί ένα μωσαϊκό καταπιεσμένων επιθυμιών, υγρών ψεμάτων, αμαρτωλής συνενοχής και λάγνας ηδονοβλεψίας. Μία από τις πλέον υποτιμημένες ερμηνείες της κολοσσιαίας καριέρας του Μάρλον Μπράντο.

Ο Νονός

The Godfather

Σκηνοθεσία: Φράνσις Φορντ Κόπολα

Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Αλ Πατσίνο, Τζέιμς Κάαν, Ρόμπερτ Ντυβάλ, Τζον Καζάλ

Διάρκεια: 175’

Έτος παραγωγής: 1972

Οι εισαγωγές είναι προφανώς περιττές για μία ταινία – μνημείο στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο Νονός του Φράνσις Φορντ Κόπολα κέρδισε τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Α΄ Ανδρικού Ρόλου (το δεύτερο και στερνό Όσκαρ του Μπράντο, μετά από εκείνο του 1954, για το Λιμάνι της αγωνίας του Ελία Καζάν) και κατέχει τη 2η θέση στον κατάλογο του American Film Institute με τις σπουδαιότερες ταινίες του αμερικανικού σινεμά, πίσω από τον Πολίτη Κέιν. Αμιγώς για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, να αναφέρουμε ότι ο Μπράντο, προκειμένου να ερμηνεύσει τον Βίτο Κορλεόνε ακριβώς όπως είχε κατά νου, είχε τοποθετήσει στα ούλα του, σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, χαρτοπετσέτες και βαμβάκι…

Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι

Ultimo Tango a Parigi

Σκηνοθεσία: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Μαρία Σνάιντερ

Διάρκεια: 127’

Έτος παραγωγής: 1972

Ομοίως, είναι μάλλον αχρείαστες οι συστάσεις για την ιστορία του, χαροκαμένου από την αυτοκτονία της γυναίκας του, Πολ (Μπράντο) και της όμορφης Ζαν (Μαρία Σνάιντερ), οι οποίοι συναντιούνται σε ένα άδειο διαμέρισμα με μόνο σκοπό τη σαρκική απόλαυση, έχοντας συμφωνήσει να μην ρωτήσουν τίποτα ο ένας για τη ζωή του άλλου. Ωσότου, φυσικά, η συμφωνία σπάσει και οι συνέπειες αποδειχθούν τραγικές. Βρισκόμαστε πλέον στο σημείο όπου ο Μπράντο έχει αρχίσει ήδη να αποδομεί την ίδια του την περσόνα, να κατακρεουργεί την ίδια του την υπόσταση.

Οι φυγάδες του Μιζούρι

The Missouri Breaks

Σκηνοθεσία: Άρθουρ Πεν

Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Τζακ Νίκολσον

Διάρκεια: 126’

Έτος παραγωγής: 1976

Εδώ, αντιθέτως, ίσως και να είναι απαραίτητες ολίγες διευκρινίσεις, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα αυθεντικά sui generis γουέστερν, που όμοιο του (σας εγγυώμαι ότι) δεν έχετε ξαναδεί. Ο Μπράντο έχει προσπεράσει πια κατά πολλού το στάδιο της αποδόμησης και έχει εισέλθει σε αυτό της πλήρους εξαΰλωσης. Αλλεπάλληλες μεταμφιέσεις, πλήρης καταστρατήγηση κάθε είδους ρόλου και σύμβασης και ένα γουέστερν που λοξοδρομεί και παρεκκλίνει από οποιαδήποτε γνωστή φόρμα, εξακοντίζοντας κατάμαυρο και πικρόχολο σαρκασμό προς πάσα κατεύθυνση.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑