Tributes A Tony Scott tribute

19 Αυγούστου 2019 |

0

A Tony Scott tribute

Ο Άντονι Ντέιβιντ Λέιτον Σκοτ, ή πιο απλά Τόνι Σκοτ, γεννήθηκε στις 21 Ιουνίου 1944 και αποτελεί τον κατά 7 χρόνια νεότερο αδερφό του Ρίντλεϊ Σκοτ. Όπως και ο αδερφός του, φοίτησε στο Royal College of Art του Λονδίνου, έχοντας αρχικά σκοπό να αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Τα δύο αδέλφια είχαν από πολύ νωρίς στενές σχέσεις, έχοντας μάλιστα πρωταγωνιστήσει ο ένας στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του άλλου. Πιο συγκεκριμένα, ο Τόνι, σε ηλικία 16 ετών, εμφανίζεται στην πρώτη μικρού μήκους ταινία του Ρίντλεϊ, με τίτλο Boy and Bicycle, ενώ 9 χρόνια αργότερα οι ρόλοι θα αντιστραφούν, με τον Ρίντλεϊ να εμφανίζεται στο μικρού μήκους βάπτισμα πυρός του Τόνι, το οποίο άντλησε έμπνευση από τη νουβέλα One of the Missing.

Αφότου κόλλησε το μικρόβιο του σινεμά, ο Τόνι εξέφρασε αρχικά την επιθυμία να δοκιμάσει την τύχη του στον κόσμο του ντοκιμαντέρ. Ο Ρίντλεϊ ήταν στην ουσία αυτός που τον απέτρεψε, προσφέροντάς του δουλειά σκηνοθέτη στην εταιρία Ridley Scott Associates που είχε ιδρύσει και η οποία αναλάμβανε τηλεοπτικά διαφημιστικά. Ο Τόνι καταπιάστηκε με αυτό τον τομέα για 15 συναπτά έτη, προτού πραγματοποιήσει το μεγάλου μήκους βήμα του. Το The Hunger (1983) θάφτηκε από τους κριτικούς, έκοψε αποκαρδιωτικό αριθμό εισιτηρίων, αλλά έμελλε να κερδίσει θαυμασμό κι εκτίμηση τις επόμενες δεκαετίες στους σινεφίλ και καλτ κύκλους. Η υπέροχη εναρκτήρια σκηνή με τους Bauhaus να ερμηνεύουν το Bela Lugosi’s Dead, η παρουσία του αιθέριου δανδή Ντέιβιντ Μπόουι, το βαμπιρικό ερωτικό τρίγωνο Μπόουι – Κατρίν Ντενέβ – Σούζαν Σάραντον είναι, πάντως, επαρκείς λόγοι για να αγαπήσει κανείς μία ταινία…

Η επιτυχία χτύπησε την πόρτα του Σκοτ τρία χρόνια αργότερα, όταν ο Τομ Κρουζ took the breath away από κάθε κοριτσόπουλο σε παγκόσμια κλίμακα, σκίζοντας τους αιθέρες στο Top Gun. Έκτοτε και μέχρι το τέλος του αιώνα, όλες οι ταινίες του Τόνι υπήρξαν αρτιότατες ψυχαγωγικές κατασκευές, με πολλές εξ αυτών να διαγράφουν εντυπωσιακή πορεία στο αμερικάνικο box office. Η αρχή έγινε με το sequel της ταινίας Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς (1987), με τον τότε σούπερ σταρ Έντι Μέρφι, ενώ ακολούθησε το Days of Thunder (1990), και πάλι με τον Τομ Κρουζ.

Ένα χρόνο αργότερα, ο Τόνι γυρίζει την απολαυστική περιπέτεια Ο τελευταίος πρόσκοπος, με τον Μπρους Ουίλις, ενώ τα 90s κλείνουν με τις ταινίες Crimson Tide (1995, με τους Τζιν Χάκμαν και Ντένζελ Ουάσινγκτον), The Fan (1996, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Ουέσλεϊ Σνάιπς) και Enemy of the State (1998, με τους Ουίλ Σμιθ και Τζιν Χάκμαν). Επίτηδες παραλείψαμε να αναφέρουμε την –κατά την ταπεινή μας γνώμη- κορυφαία στιγμή του Τόνι Σκοτ, το True Romance (1993), σε σενάριο Κουέντιν Ταραντίνο και με ένα υπέροχο καστ, που ως επί το πλείστον ερμήνευε δευτερεύοντες ρόλους. Ακολουθεί μία υπέροχη συζήτηση μεταξύ Κρίστοφερ Ουόκεν και Ντένις Χόπερ, που τα λένε σαν δυο παλιοί καλόφιλοι, σε ευχάριστο κλίμα.

Το ολίγον νερόβραστο κατασκοπικό Spy Game (2001), με τους Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Μπραντ Πιτ δίνει το εναρκτήριο λάκτισμα της νέας χιλιετίας για τον Τόνι Σκοτ, ο οποίος είδε την καριέρα του να παίρνει την κατιούσα, χωρίς βέβαια να εκπέσει σε βαθμό που να καθιστά αναγκαία την απόσυρση. Στο μεταξύ, αμφότερα τα αδέλφια Σκοτ εισήλθαν στον κόσμο της τηλεόρασης ως executive producers, με κυριότερες παρουσίες τις σειρές The Good Wife και Numb3rs. Παράλληλα, στα πλάνα του Τόνι Σκοτ βρισκόταν και το remake του Top Gun, στο οποίο είχε δηλώσει με προθυμία συμμετοχή και ο Τομ Κρουζ.

Στις 19 Αυγούστου 2012, ο Τόνι Σκοτ έδωσε τέλος στη ζωή του, πηδώντας από τη γέφυρα Vincent Thomas, στο Σαν Ντιέγκο του Λος Άντζελες. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο Τόνι Σκοτ δεν δίστασε καθόλου πριν το σάλτο μορτάλε, ενώ δύο σημειώματα βρέθηκαν στο αμάξι και στο γραφείο του, τα οποία δεν δόθηκαν ποτέ στη δημοσιότητα. Η εξέταση του ιατροδικαστή έδειξε πως ο Τόνι Σκοτ δεν έπασχε από κάποια ασθένεια, γεγονός που έρχεται σε αντίφαση με τους ισχυρισμούς του Ρίντλεϊ Σκοτ ότι ο αδερφός του έπασχε από καρκίνο, τον οποίο είχε αποφασίσει να κρατήσει μακριά από τα ΜΜΕ. Αποχαιρετισμός όπως αρμόζει σε έναν από τους πιο τίμιους και συνεπείς διασκεδαστές του σύγχρονου αμερικάνικου σινεμά.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑