Reviews Il Capitale Umano

16 Οκτωβρίου 2014 |

Il Capitale Umano

Σκηνοθεσία: Πάολο Βιρτζί

Παίζουν: Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Ματίλντε Τζόλι, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Φαμπρίτσιο Τζιφούνι, Βαλέρια Γκολίνο

Διάρκεια: 110′

Μεταφρασμένος τίτλος: “Το ανθρώπινο κεφάλαιο”

Καταρχάς για να γίνει απόλυτα ξεκάθαρη σε όλους η ταινία, ας ξεκαθαρίσουμε ότι ο όρος «capitale umano» είναι οικονομικός – ασφαλιστικός και σημαίνει το σύνολο όλων των δεξιοτήτων – ικανοτήτων ενός ανθρώπου, που τις έχει αποκτήσει στη διάρκεια της ζωής του και που καθορίζουν, σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα – δυστύχημα που ό μη γένοιτο θα του συμβεί, το ύψος της αποζημίωσης που θα δικαιούται να εισπράξει είτε ο ίδιος είτε οι οικείοι του από τον υπαίτιο της ζημίας. Παρόλα αυτά, μην ανησυχείτε. Σε κανένα σημείο της ο Πάολο Βιρτζί δεν ασχολείται με κουραστικές δυσνόητες ορολογίες ή technicalities. Είναι 100% προσιτός και αντιληπτός.

Μιλάνο, Ιταλία. Η υπόθεση κινείται γύρω από το ατύχημα ενός σερβιτόρου- ποδηλάτη, ο οποίος επιστρέφοντας από την δουλειά του αργά το βράδυ, παρασύρεται από ένα SUV και εγκαταλείπεται στο χώρο του δυστυχήματος, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται στον τηλεθεατή το όλο story από τη σκοπιά όλων των βασικών ηρώων της ταινίας, που λίγο πολύ είναι θύματα στην πραγματική τους ζωή και προέρχονται κυρίως από δύο οικογένειες, τους Ossola και τους Bernaschi. Άλλος στην προσωπική του ζωή. Άλλος στην επαγγελματική – οικονομική. Άλλος και στα δύο. Αν και η ατμόσφαιρα στην αρχή της ταινίας μοιάζει ιδανική, υπό την έννοια της χλιδής, του πλούτου, της οικονομικής άνεσης των πρωταγωνιστών (βοηθάει φυσικά στο όλο concept και η γνωστή Μιλανέζικη φινέτσα που είναι διάσπαρτη σε όλη τη διάρκεια της ταινίας), σιγά σιγά αποκαλύπτεται ότι όλα τα υλικά αγαθά είναι τελείως επιφανειακά, οι πρωταγωνιστές κινούνται πραγματικά στον λεπτό πάγο του «φαίνεσθαι», που όταν σπάει, πάνε στο βρόντο και τα προσωπικά τους όνειρα και φιλοδοξίες, οι επενδύσεις τους σε οικονομικό και προσωπικό επίπεδο, τα χόμπι, οι φιλίες και οι έρωτες.

Και μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει βέβαια και η σχετική αγωνία γύρω από το ποιος τελικά χτύπησε τον ποδηλάτη, με τους ήρωες των δύο οικογενειών να προσπαθούν να γαντζωθούν με κάθε τρόπο στην ευμάρεια του παρελθόντος, αδιαφορώντας στην ουσία για τον παράγοντα άνθρωπο. Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, συνιστάται άφοβα. Οι Ιταλοί ξαναχτυπούν με μια πολύ δυνατή ταινία, που τα ψιλοσάρωσε στα Ιταλικά φεστιβάλ κινηματογράφου και όχι άδικα ενώ η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι (αδερφή της γνωστής και μη εξαιρετέας Κάρλα Μπρούνι) ανακηρύχθηκε για την ερμηνεία της ως καλύτερη ηθοποιός στο Tribeca Film Festival.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑