56o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – 20 must-see Movies

56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

It’s the most wonderful time of the year!

Το λατρεμένο μας Φεστιβάλ βρίσκεται και πάλι προ των πυλών και σας παρουσιάζουμε τις 20 ταινίες (ή μάλλον 20 από τις ταινίες) που θεωρούμε άχαστες. Διαβάστε και κλείστε εισιτήρια γιατί τα sold out θα πέφτουν και πάλι βροχή!

Αφερίμ!, του Ράντου Ζούντε

Παρασκευή 6/11, Stavros Tornes, 20.30

Παρασκευή 13/11, Stavros Tornes, 23.00

Ένα βαλκανικό γουέστερν επί της ουσίας, τοποθετημένο στον 19ο αιώνα και ενδεδυμένο με μία μαγευτική ασπρόμαυρη φωτογραφία. Το κυνηγητό ενός τσιγγάνου που έμπλεξε με μία γυναίκα που δεν έπρεπε. Ένα οδοιπορικό σε μία χώρα τραχιά και άγρια, ένα ταξίδι αυτογνωσίας και ωμότητας. Βραβείο Σκηνοθεσίας στην τελευταία Μπερλινάλε.

600 Μίλια, του Γκαμπριέλ Ριπστάιν

Σάββατο 7/11, Ολύμπιον, 15.45

Κυριακή 8/11, Frida Liappa, 18.00

Το ντεμπούτο του γιου του Αρτούρο Ριπστάιν είναι ένα road movie μεταξύ ενός απαγωγέα νεαρού εγκληματία κι ενός απαχθέντος πράκτορα, που θα έρθουν πολύ πιο κοντά απ’ ό,τι πίστευαν αρχικά. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε ποιος είναι ο Αρτούρο Ριπστάιν, είναι ο Μεξικανός σκηνοθέτης που γύρισε την ταινία Το κάστρο της αγνότητας, το 1973, αντιγραφή της οποίας καταλόγισαν στον Κυνόδοντα πολλοί και διάφοροι κομπλεξικοί στη χώρα μας. Στα ατού της ταινίας, ο λατρεμένος Τιμ Ροθ, στον ρόλο του απαχθέντος. Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη στον πρόσφατη Μπερλινάλε για τον Ριπστάιν Τζούνιορ.

Από μακριά, του Λορένσο Βίγας

Σάββατο 7/11, Ολύμπιον, 18.00

Κυριακή 8/11, Frida Liappa, 15.30

Ίσως το πιο βαρύ χαρτί του φετινού διαγωνιστικού τμήματος η ταινία από τη Βενεζουέλα, η οποία κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο τελευταίο Φεστιβάλ της Βενετίας. Ένας νεαρός προσελκύει άγνωστους άνδρες στο δωμάτιό του έναντι αμοιβής, με μόνη επιθυμία να τους κοιτάει από μακριά. Η απόσταση κι η εγγύτητα σχετικοποιούνται, ενώ η σιωπή του βλέμματος γεννά στρώσεις υπόκωφης βίας.

Ο γιος του Σαούλ, του Λάσλο Νέμες

Σάββατο 7/11, Ολύμπιον, 20.00

Άουσβιτς, 1944. Ένας Εβραίος κρατούμενος, ονόματι Σαούλ, είναι επιφορτισμένος με το μακάβριο καθήκον να θάβει πτώματα, σε ένα από τα κρεματόρια. Όταν αντικρίζει το πτώμα ενός μικρού παιδιού, το οποίο θεωρεί πως είναι ο γιος του, καταστρώνει ένα σχέδιο, το οποίο κινείται σε δρόμους παράλληλους από το ευρύτερο σχέδιο απόδρασης μιας ομάδας συγκρατούμενών του. Μέγα Βραβείο της Επιτροπής και Βραβείο FIPRESCI στο τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών.

Ατίθασες, της Ντενίζ Γκαμζέ Έργκυβεν

Σάββατο 7/11, Ολύμπιον, 22.30

Πέμπτη 12/11, Stavros Tornes, 20.30

Σε ένα χωριό στη βόρεια Τουρκία, η Λαλέ και οι τέσσερις αδελφές της χαριεντίζονται με τα αγόρια του χωριού, επιστρέφοντας από το σχολείο. Η συμπεριφορά τους θεωρείται ανάρμοστη κι ένας πανίσχυρος μηχανισμός σωφρονισμού και καταπίεσης ενεργοποιείται. Τα πέντε κορίτσια πρέπει να βρουν τρόπο να ξεφύγουν από αυτές τις συντηρητικές δαγκάνες.

Χίλιες και μία νύχτες (Volume 1: Ο ανήσυχος), του Μιγκέλ Γκόμες

Κυριακή 8/11, Παύλος Ζάννας, 17.00

Πέμπτη 12/11, Παύλος Ζάννας, 22.15

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης που μας είχε μαγέψει με το εκπληκτικής ομορφιάς Tabu προ διετίας συμμετέχει στο Φεστιβάλ, όχι με μία, αλλά με τρεις ταινίες! Οι τρεις αυτές ταινίες σχηματίζουν μία τριλογία που εκτυλίσσεται στη μουντή Πορτογαλία του σήμερα, αλλά παραπέμπει στο περίφημο ανατολίτικο παραμύθι Χίλιες και μία νύχτες. Βλέπουμε το πρώτο μέρος, επιβεβαιώνουμε το καλό μας προαίσθημα και ορμάμε στα άλλα δύο.

Δεσμοί αίματος, του Γκρίμουρ Χακόναρσον

Κυριακή 8/11, Ολύμπιον 18.00

Δευτέρα 9/11, Frida Liappa, 15.45

Δύο αδέλφια που έχουν να μιλήσουν μεταξύ τους για περισσότερο από σαράντα χρόνια και ζουν σε διπλανές φάρμες, σε μία απομονωμένη κοιλάδα της Ισλανδίας. Όταν ο φόβος απλωθεί στην περιοχή εξαιτίας ενός περιστατικού ασθενείας σε ένα ζωντανό, τα δεδομένα θα αλλάξουν. Γνώριμο πικρό, στα όρια του μαύρου, σκανδιναβικό χιούμορ και μία γλυκιά ιστορία που δένει στην εντέλεια με ένα τοπίο απόκοσμης ομορφιάς.

Louder than Bombs, του Γιοακίμ Τρίερ

Κυριακή 8/11, Frida Liappa, 20.00

Σάββατο 14/11, Frida Liappa, 20.30

Το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Νορβηγού σκηνοθέτη είναι αδύνατον να μην μας κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ο λόγος είναι ένας κι είναι επαρκής. Το καστ του είναι κάτι παραπάνω από αξιοζήλευτο, είναι σχεδόν ιδανικό. Γκάμπριελ Μπιρν, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τζέσε Άιζενμπεργκ ανεβάζουν τις προσδοκίες κατακόρυφα, σε μία ταινία επιστροφής και ίασης παλιών τραυμάτων.

Σώμα, της Μαουγκορζάτα Σουμόφσκα

Δευτέρα 9/11, Frida Liappa, 20.30

Παρασκευή 13/11, Stavros Tornes, 20.30

Τρεις ήρωες που μπλέκονται σε μία ιστορία χιουμοριστική, όσο και θλιμμένη. Ένα ανορεκτικό κορίτσι που δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χαμό της μητέρας της. Ο πατέρας αυτής, που έχει αναισθητοποιηθεί μπροστά στα τόσα εγκλήματα που έχουν δει τα μάτια του στα μπόλικα χρόνια της δουλειάς του. Μία σύμβουλος που θέλει να προκαλέσει ανάταση ψυχής, αλλά έχει ξεχάσει να φροντίζει το σώμα της. Μία πραγματεία στο σώμα ως σκεύος της ψυχής και τούμπαλιν, με χιούμορ και ρυθμό.

Ορκισμένη παρθένα, της Λάουρα Μπισπούρι

Δευτέρα 9/11, Stavros Tornes, 23.00

Σάββατο 14/11, Stavros Tornes, 23.00

Ένας όρκος απαράβατος. Μία δέσμευση βίαιη κι άδικη. Ένας εθιμικός νόμος ακατανόητος σε εμάς, αλλά με δεσμευτική ισχύ για όσους τον πιστεύουν και τον τηρούν. Δεκαετίες μετά, ο αγώνας για να σπάσουν τα δεσμά. Η διάσχιση πολλών συνόρων, κυριολεκτικών, μεταφορικών, συναισθηματικών. Η ανακάλυψη ενός νέου κόσμου. Η αποτίναξη ενός ξένου εαυτού. Μία συγκλονιστική ερμηνεία από τον Άλμπα Ρορβάχερ και μία πανέμορφη, συνολικά, ταινία.

Μποξ, του Φλορίν Σέρμπαν

Τρίτη 10/11, Ολύμπιον, 15.45

Τετάρτη, Frida Liappa, 20.00

Ένας έρωτας παράδοξος, ουρανοκατέβατος και αλλοπρόσαλλος. Μία εμμονή που αλλάζει ζωές και ανθρώπους. Ένας 19χρονος Ρομά μποξέρ και μία 34χρονη ηθοποιός του θεάτρου. Από τον Ρουμάνο Φλορίν Σέρμπαν, που μας είχε εντυπωσιάσει με τον αφιτασίδωτο ρεαλισμό του Όταν θέλω να σφυρίξω, σφυρίζω.

Κρουαζιέρα, του Μίρτσεα Ντάνελιουκ

Τρίτη 10/11, Stavros Tornes, 18.00

Παρασκευή 13/11, Stavros Tornes, 13.00

Θα ήταν πραγματικά κρίμα κι άδικο να μην αποπειραθούμε να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον Ρουμάνο σκηνοθέτη Μίρτσεα Ντάνελιουκ, ένα εκ των δύο δηλαδή τιμώμενων σκηνοθετών της φετινής διοργάνωσης. Η Κρουαζιέρα είναι μία μαύρη σάτιρα, μία συγκεκαλυμμένη ειρωνεία απέναντι στο καθεστώς του Τσαουσέσκου, μία ιστορία όπου ένα βραβείο ψυχαγωγίας καταλήγει σε καταναγκαστικό σωφρονισμό.

Chevalier, της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη

Τρίτη 10/11, Ολύμπιον, 20.30

Τετάρτη 11/11, Tonia Marketaki, 17.15

Μία παρέα ανδρών που επιστρέφει από μία εκδρομή για ψάρεμα με γιοτ και λόγω μηχανικής βλάβης εγκλωβίζεται κάπου στον Σαρωνικό. Για να περάσουν την ώρα τους, ξεκινούν ένα ιδιόρρυθμο παιχνίδι, με περίεργες δοκιμασίες και ανάλογη βαθμολόγηση. Κανείς δεν θα εγκαταλείψει το γιοτ αν δεν ανακηρυχθεί κάποιος νικητής. Αν δεν προκύψει ο καλύτερος. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Λονδίνου και ένα trailer που δεν γίνεται να μην σε αναστατώσει.

Ο θησαυρός, του Κορνέλιου Πορουμπόιου

Τετάρτη 11/11, Ολύμπιον, 20.00

Κυριακή 15/11, John Casavetes, 22.45

Ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, που φαντάζεται τον εαυτό του ως υπερασπιστή των φτωχών και των κατατρεγμένων. Μία από το πουθενά πρόσκληση συμμετοχής σε ένα κυνήγι θησαυρού. Μία απρόθυμη συμμετοχή κι ένα γαϊτανάκι απροσδόκητων εξελίξεων. Από ένα σκηνοθέτη που γνωρίσαμε σε αυτό το Φεστιβάλ κι έκτοτε, τον αγαπούμε πιστά.

Νεκροταφείο της δόξας, του Απιτσατπόνγκ Βιρασετακούν

Τετάρτη, 11/11, Ολύμπιον, 23.00

Σάββατο 14/11, Παύλος Ζάννας, 19.30

Ο Ταϊλανδός σκηνοθέτης με το όνομα – γλωσσοδέτη επανέρχεται για να μας θυμίσει για μία ακόμη φορά να αφήσουμε όλες τις δυτικού τύπου βεβαιότητές μας εκτός της αίθουσας. Ένα νοσοκομείο στα βάθη της ζούγκλας, όπου νοσηλεύονται στρατιώτες που προσβλήθηκαν από μία νόσο ύπνου. Μία ζεύξη ζωντανών και νεκρών, φύσης, ανθρώπων, πνευμάτων και αρχαίων δοξασιών.

Silent, του Γιώργου Γκικαπέππα

Πέμπτη 12/11, Ολύμπιον, 18.00

Παρασκευή 13/11, Frida Liappa, 22.30

Μετά το πολύ καλό ντεμπούτο του, Η πόλη των παιδιών, ο Γιώργος Γκικαπέππας αποτολμά κάτι πιο δύσκολο. Μία ταινία, όπου η ολική άρνηση του λόγου μετατρέπεται σε ύψιστη επαναστατική πράξη. Σε μία κοινωνία που κατέληξε να φλυαρεί ασκόπως και ατελείωτα, η σιωπή εύλογα πλέον μοιάζει τρομοκρατική πράξη.

Σύμπτωμα, του Άγγελου Φραντζή

Πέμπτη 12/11, Tonia Marketaki, 19.30

Ο Άγγελος Φραντζής συλλαμβάνει σε κάθε του ταινία μία αίσθηση αλλόκοτου και μία αύρα απόκοσμου, σε ένα είδος υποβόσκοντος τρόμου που ποτέ δεν πρέπει πλήρεις διαστάσεις. Κάτι ανάλογο περιμένουμε και τώρα.

Στη σκιά των γυναικών, του Φιλίπ Γκαρέλ

Πέμπτη 12/11, Ολύμπιον, 23.00

Κυριακή 15/11, Frida Liappa, 18.00

Ο μπαμπάς του Λουί Γκαρέλ είναι αποδεδειγμένα ένας πολύ ωραίος τύπος. Είναι παράλληλα ο σκηνοθέτης που μας έχει χαρίσει το υποτιμημένο μαργαριτάρι Οι συνήθεις εραστές. Επομένως, θα του δώσουμε μία ψήφο εμπιστοσύνης.

Ηφαίστειο, του Χάιρο Μπουσταμάντε

Παρασκευή 13/11, Frida Liappa, 20.30

Κυριακή 15/11, Frida Liappa, 15.45

Η ιστορία μιας νεαρής κοπέλας που παίρνει τη γενναία απόφαση να σπάσει τα δεσμά της ανελευθερίας στον περίγυρο που την περιβάλλει και να έρθει σε επαφή με τον έξω κόσμο. Μία ταινία – διαμαντάκι από τη Γουατεμάλα, κινηματογραφημένη με σύνεση και μέτρο, χωρίς το σύνηθες αγκάθι του third world look.

11 λεπτά, του Γέρζι Σκολιμόφσκι

Παρασκευή, 13/11, Ολύμπιον, 22.30

Κυριακή 15/11, Ολύμπιον, 15.45

Εδώ σε ένα δευτερόλεπτο μπορούν να συμβούν άπειρα πράγματα, πόσο μάλλον σε 11 ολόκληρα λεπτά. Ένα ευφυές παιχνίδι συνδέσεων και πιθανοτήτων από τον βετεράνο μάστορα Γέρζι Σκολιμόφσκι.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑