Το κινηματογραφικό φεστιβάλ του Λοκάρνο ανοίγει σήμερα τις πύλες του (3-13 Αυγούστου) και φιλοξενεί στο πρόγραμμά μία μεγάλου μήκους και δύο μικρού μήκους ταινίες από την Ελλάδα. Δικαιωματικά ξεκίνημα από την πρώτη, σε μία post love story. Ο Νίκος και η Σοφία έχει ένα χρόνο που έχουν χωρίσει. Ο Νίκος εξακολουθεί να μην έχει καταλάβει (ή να μην θέλει να καταλάβει) το γιατί. Αναζητώντας μία πειστική απάντηση, είναι ικανός να φτάσει στα άκρα. Όπως το να κλειδώσει τη Σοφία σε ένα σπίτι μέχρι να ακούσει από τα πλέον αρμόδια χείλη μία εξήγηση για το πώς κατέληξαν ώς εδώ.
Το Άφτερλωβ είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Στέργιου Πάσχου και αποτελεί την τρόπον τινά συνέχεια της μικρού μήκους ταινίας Ο Έλβις είναι νεκρός, η οποία μας είχε συστήσει τους χαρακτήρες του Νίκου και της Σοφίας. Κι όπως υποδηλώνει κι ο τίτλος της, αναζητεί το «μετά» της αγάπης, της επικοινωνίας, της ανάγκης για επαφή. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντούμε τον Χάρη Φραγκούλη και την Ηρώ Μπέζου, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το σπίτι της ταινίας (που διαδραματίζει σχεδόν εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο στην πλοκή) είναι το σπίτι του Νίκου Νικολαΐδη στο Κεφαλάρι, όπου είχε γυριστεί η θρυλική ταινία Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα (1979).
Προχωρούμε στις δύο ελληνικές μικρού μήκους ταινίες, με πρώτη στάση στην Αλεπού, της Ζακλίν Λέντζου, η οποία έχει στα σκαριά και την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, με τον τίτλο Σελήνη 66. Μετά από ένα άγριο καβγά με τη μητέρα του σε μία καυτή καλοκαιρινή ημέρα, ο Στέφανος μένει μόνος στο σπίτι με τα αδέρφια του και το άρρωστο σκυλί τους, ονόματι Λούσυ. Κανείς τους δεν υποψιάζεται την απότομη ενηλικίωση που τους επιφυλάσσει αυτή η ράθυμη και ιδρωμένη καλοκαιρινή ημέρα.
Δεύτερος σταθμός μας το Manodopera, του Λουκιανού Μοσχονά. Στο ισόγειο ενός κτιρίου, η ανακαίνιση ενός διαμερίσματος, στην ταράτσα η αναθεώρηση ολόκληρου του κόσμου. Ο Μοσχονάς ετοιμάζει, επίσης, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, η οποία θα έχει τον τίτλο Ούτε Θεός, ούτε Αφέντης και θα αντλεί έμπνευση από το Manodopera.