Festivals The Rolling Stones Ole Ole Ole!: A Trip Across Latin America

21 Απριλίου 2018 |

The Rolling Stones Ole Ole Ole!: A Trip Across Latin America

Please allow me to introduce myself, I’m a man of wealth and taste.

Η αλήθεια είναι πως μόνο ο ίδιος ο Θεός, ή καλύτερα ο Διάβολος, θα μπορούσε να μετρήσει το ανάστημα των Rolling Stones και τη σημασία τους για την παγκόσμια μουσική σκηνή. Εμείς μπορούμε απλώς να είμαστε μάρτυρες στη μυσταγωγία τους. Το παρόν πόνημα του εμπνευσμένου κυρίου Πωλ Ντόγκντεϊλ καλύπτει μια ακόμα φορά ένα μέρος της πορείας των Stones, αυτή τη φορά στη Λατινική Αμερική, και παρότι μοιάζει με κλασικό travelogue με στοιχεία concert film, καταφέρνει να φωτίσει, στο μέτρο του δυνατού, το μύθο της σπουδαιότερης εν ενεργεία μπάντας του πλανήτη.

Ο Βρετανός δημιουργός αναζητά τα στοιχεία εκείνα που έχουν χαρίσει στους Stones το θρυλικό τους χαρακτήρα. Αντιλαμβάνεται αυτό που εύκολα κανείς κατανοεί  με την πρώτη ακρόαση, ότι δηλαδή δεν έφτασαν σε δυσθεώρητα ύψη επειδή ο Τζάγκερ έχει τη φωνή του αιώνα ή επειδή ο Κιθ Ρίτσαρντς είναι ο απόλυτος βιρτουόζος στην κιθάρα. Υπάρχει μια σκηνή στην ταινία που οι δυο τους κάθονται σ’ ένα καμαρίνι και ο φακός τους συλλαμβάνει να παίζουν το «Honky Tonk Women» με μία ακουστική κιθάρα, σαν να ήταν απλοί 25χρονοι μουσικοί που χαράσσουν τώρα τη σταδιοδρομία τους και συνάμα σαν είναι η τελευταία φορά που μοιράζονται μια τέτοια στιγμή.

Όταν λοιπόν ο Τζάγκερ, αυτός ο λάγνος αρχιερέας του αυθορμητισμού και του ντουέντε ορμά στη σκηνή, μαυροντυμένος ή με κάποιο χρωματιστό πουκάμισο, ο κόσμος όλος τελειώνει και αρχίζει απ’ την αρχή. Και γι’ αυτό η ταλαιπωρημένη από δικτατορίες και βιαιότητες Λατινική Αμερική έχει τόσο μεγάλη ανάγκη από αυτή τη μπάντα. Ο ήχος του ονόματός τους σηματοδοτεί έναν χείμαρρο απελευθέρωσης που αψηφά κάθε έλλογη σκέψη. Το πάθος για τη μέχρι πρόσφατα απαγορευμένη σε πολλές χώρες μουσική τους αποτέλεσε για τους λαούς αυτούς έκφραση αντίστασης και κραυγή ελευθερίας.

Στις 25 Μαρτίου του 2016, λίγες μόνο μέρες μετά την επίσκεψη του τότε πλανητάρχη Μπαράκ Ομπάμα, η Αβάνα έγινε ξανά το κέντρο του κόσμου. Ένα απίθανο πλήθος κόσμου –οι εκτιμήσεις μιλούν για πάνω από 500.000– βρέθηκε στο Ciudad Deportiva για να παρακολουθήσει δωρεάν αυτούς τους απίθανους τύπους σε ο, τι αποτέλεσε μία από τις σπουδαιότερες μουσικές στιγμές του 21ου αιώνα. Αυτοί οι σύγχρονοι Φάουστ, εμφατικά αγέραστοι και αθάνατοι, έχουν μάθει να  βγάζουν τη γλώσσα τους απέναντι σε κάθε φραγμό και εμπόδιο. Και με τούτη την επιδεικτική αναίδεια, κατέκτησαν τον κόσμο.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑