Parthenώn Film Festival (14-16 Ιουλίου): Σινεμά στο χωριό!

Το Parthenώn Film Festival – Σινεμά στο χωριό, αυτός o πανέμορφος σινεφίλ θεσμός που έκανε την πρεμιέρα του το 2015, μπαίνει αισίως στην τρίτη του χρονιά, και αυτή την Παρασκευή, 14 Ιουλίου, ανοίγει τις πύλες του στον ορεινό παραδοσιακό οικισμό του Παρθενώνα, στη Σιθωνία της Χαλκιδικής. Για τρεις μέρες, λοιπόν, από την Παρασκευή 14/7 μέχρι την Κυριακή 16/7, η πλατεία του Παρθενώνα θα πλημμυρίσει από εικόνες, ήχους και στιγμές κινηματογραφικής μαγείας, μέσα από καθημερινές προβολές αριστουργημάτων της 7ης τέχνης.

Αξίζει να σημειωθεί η είσοδος είναι δωρεάν, ενώ η ώρα έναρξης των προβολών είναι 21.30. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε προς τι ο πληθυντικός «προβολών», να σας διευκρινίσουμε ότι και τις τρεις ημέρες του φεστιβαλικού προγράμματος μία ταινία μικρού μήκους θα ανοίξει τον χορό της βραδιάς, πριν από την κυρίως προβολή.

Συμπληρωματικά, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στο γεγονός ότι τη φετινή διοργάνωση πλαισιώνει μία εξαιρετική έκθεση φωτογραφίας από το αρχείο του φωτογράφου Κωνσταντίνου Πετρίδη, η οποία θα φιλοξενηθεί στο λιμάνι του Νέου Μαρμαρά, καθώς και στον οικισμό του Παρθενώνα.

Τα έργα του φωτογράφου, που έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του στον Νέο Μαρμαρά, θα εκτεθούν στον φυσικό τους χώρο, με σκοπό να αποτυπωθούν οι μεταβολές στο φυσικό τοπίο, καθώς και στην καθημερινότητα και τις παραδόσεις της συγκεκριμένης περιοχής.

Ας προχωρήσουμε, όμως, στο αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών:

Παρασκευή 14 Ιουλίου

4.1 Miles, της Δάφνης Ματζιαράκη (26’)

Το 4.1 Miles ξεδιπλώνει την ιστορία του Μυτηλινιού ανθυποπλοίαρχου του Λιμενικού Αντώνη Παπαδόπουλου, εν μέσω οξυμμένης προσφυγικής κρίσης. Το ντοκιμαντέρ της Δάφνης Ματζιαράκη ήταν υποψήφιο στην τελευταία οσκαρική τελετή στην κατηγορία του Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.

Ασανσέρ για δολοφόνους, του Λουί Μαλ

Ο Ζουλιάν και η Φλοράνς, ένα παράνομο και θυελλωδώς ερωτευμένο ζευγάρι. Οι δύο εραστές καταστρώνουν ένα παράτολμο σχέδιο, με σκοπό να δολοφονήσουν τον σύζυγο της Φλοράνς και -παράλληλα- αφεντικό του Ζουλιάν. Ωσότου μία σειρά από φαινομενικά και μεμονωμένα ασήμαντες συγκυρίες κι αναποδιές φέρουν την καταστροφή. Η απελπισμένη περιπλάνηση της Ζαν Μορό στους νυχτερινούς δρόμους του Παρισιού, οι σπαρακτικές μελωδίες του Μάιλς Ντέιβις, ένα υποδειγματικό φιλμ νουάρ, ένα συγκλονιστικό ντεμπούτο από τον 24χρονο Λουί Μαλ.

Σάββατο 15 Ιουλίου

Meshes of the Afternoon (14’), των Μάγια Ντέρεν και Αλεξάντερ Χάμιντ

Μπορεί μία μικρού μήκους του 1943 να συνιστά ακόμη και σήμερα ένα στολίδι πρωτοτυπίας, αντισυμβατικότητας και εξερεύνησης των δυνατοτήτων του κινηματογραφικού μέσου; Μια 14λεπτη βουτιά στο γυναικείο υποσυνείδητο, σε ένα κόσμο ομιχλώδους ονείρου και αιθέριας περιπλάνησης.

Το πορφυρό ρόδο του Καΐρου, του Γούντι Άλεν

Ένας ύμνος του Γούντι στη μαγεία και στη σχεδόν μεταφυσική δύναμη που ασκεί ο κινηματογράφος στον ανθρώπινο ψυχισμό. Ένας ύμνος επ’ ουδενί γλυκανάλατος, αλλά ανά στιγμές πικρός, μελαγχολικός, απαισιόδοξος και καυστικός. Μία μοναχική και βασανισμένη γυναίκα, που έχει υποστεί τα πάνδεινα ελέω Οικονομικού Κραχ, βρίσκει διέξοδο ευτυχίας και εκτόνωσης στην ψευδαίσθηση της σκοτεινής αίθουσας. Και βυθίζεται στη χοάνη του σινεμά τόσο βαθιά που οι κινηματογραφικοί ήρωες ξάφνου ξεπηδούν από το πανί και αποκτούν σάρκα και οστά…

Κυριακή 16 Ιουλίου

Σύκο (13’), του Νίκου Κολοβού

Μία συγκινητική ιστορία ανιδιοτέλειας, υπόσχεσης και αυταπάρνησης. Ένας ηλικιωμένος άνδρας που έχει βαλθεί να υλοποιήσει τη στερνή επιθυμία της ετοιμοθάνατης συζύγου του και να της προσφέρει το τελευταίο σύκο που θα γευτεί στη ζωή της.

Οι ομπρέλες του Χερβούργου, του Ζακ Ντεμί

Ένα από τα εμβληματικότερα μιούζικαλ όλων των εποχών, μία sui generis πανδαισία από χρώματα και τραγούδια, με το μουσικό-χορευτικό σκέλος (συγκλονιστική η μουσική του Μισέλ Λεγκράν) να κινεί όλα τα νόηματα, να συμπυκνώνει όλες τις εντάσεις, τις συγκρούσεις, τις αλλαγές, τις ήττες του συμβιβασμού και τον θρίαμβο του χρόνου που περνά και σαρώνει τα πάντα. Ένα άφθαρτο στολίδι κινηματογραφικής μαγείας, από έναν αυθεντικά ευαίσθητο σκηνοθέτη, που μετατρέπει το πρόσωπο της Κατρίν Ντενέβ σε καμβά όπου χαρτογραφείται η ζωή σπιθαμή προς σπιθαμή.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε:
στη σελίδα του Parthenώn Film Festival στο facebook




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑