To Memento (2000) ήταν η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, μετά το καταπληκτικό Following (1998) και αυτή που έκανε τον Άγγλο σκηνοθέτη γνωστό σε παγκόσμια κλίμακα. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι άπαντες (κι εμείς μαζί, φυσικά) στην Ελλάδα, την προφέρουμε με λανθασμένο τρόπο, καθώς ο τόνος δεν πέφτει στο δεύτερο, αλλά στο πρώτο “me” (Μέμεντο, δηλαδή κι όχι Μεμέντο). Η λέξη μεταφράζεται στα ελληνικά ως “να θυμάσαι” και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φράση Memento Mori (“να θυμάσαι ότι θα πεθάνεις”), το μεσαιωνικό λατινικό αξίωμα δηλαδή της υπενθύμισης της ανθρώπινης θνητότητας. Πρώτη ύλη μάλιστα για τη συγγραφή του σεναρίου από τον Νόλαν αποτέλεσε η short story του αδερφού του, Τζόναθαν Νόλαν, η οποία τιτλοφορείτο Memento Mori. Το πλέον συναρπαστικό στοιχείο στο καθηλωτικό Memento ήταν η αφηγηματική του ροή, με την έγχρωμη ιστορία που εκτυλισσόταν από το τέλος προς την αρχή να συναντά τη χρονικά ευθύγραμμη ασπρόμαυρη ιστορία στη μέση, πετυχαίνοντας εν τέλει μία εναρμονισμένη και συνεκτική πορεία.
Δεκαπέντε χρόνια μετά την ταινία και μάλλον ως απόδειξη ότι οι καλές και φρέσκιες ιδέες δεν αφθονούν αυτή τη στιγμή στο Χόλιγουντ, ανακοινώθηκε ο σχεδιασμός του remake του Νόλαν, σε μία είδηση που μάλλον προκαλεί περιέργεια παρά ανυπομονησία. Πιο συγκεκριμένα, τα δικαιώματα της ταινίας αγοράστηκαν από την AMBI Pictures, η οποία δηλώνει πως το remake οφείλει να σταθεί στο ύψος του καλλιτεχνικού μεγέθους του Νόλαν και να διεκδικήσει βραβεία και διακρίσεις. Στα άμεσα πλάνα της εταρίας είναι το γύρισμα κι άλλων remakes πρόφατων ταινιών, όπως το Cruel Intentions, το Donnie Darko και το Sliding Doors. Ως τώρα, δεν έχουν διαρρεύσει ονόματα ως προς τον τον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό που θα έχουν την “τύχη” να αναμετρηθούν με τον Νόλαν και τον Γκάι Πιρς, σε ένα remake που δείχνει να μην έχει κανένα λόγο ύπαρξης…