What's On Sleepless Movie Marathon in Thessaloniki (14/12/2018)

11 Δεκεμβρίου 2018 |

0

Sleepless Movie Marathon in Thessaloniki (14/12/2018)

Την ερχόμενη Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου, στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ (Πλατεία ΧΑΝΘ, Τσιμισκή), οι σινεφίλ ψυχές της Θεσσαλονίκης θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια ξεχωριστή εμπειρία. Με το που σημάνει μεσάνυχτα, θα ξεκινήσει ένας ολονύχτιος κινηματογραφικός μαραθώνιος που θα διαρκέσει ώς το πρωί. Η πρώτη ενότητα του Sleepless Movie Marathon είναι γεγονός και ας ελπίσουμε ότι αυτό το όμορφο εγχείρημα θα στεφθεί με επιτυχία. Προτού σας παρουσιάσουμε τις ταινίας του προγράμματος, να αναφέρουμε πως το εισιτήριο της βραδιάς κοστίζει 10 ευρώ και περιλαμβάνει τις 3 ταινίες, ένα ποτό, ένα καφέ, ενώ μετά το πέρας της μακράς βραδιάς, οι ηρωικοί σινεφίλ θα ανταμειφθούν με πρωινό.

Αναλυτικά, οι ταινίες της βραδιάς:

00.00: Ο νευρικός εραστής (Annie Hall, 1973), του Γούντι Άλεν

Αν ο έρωτας είναι ο εχθρός του θανάτου, η Τέχνη είναι το αντίπαλο δέος της ζοφερής πραγματικότητας. Εκεί που ο δημιουργός μπορεί να φτιάξει τον χαρακτήρα του καθ’ εικόνα και ομοίωση αυτού που θα ήθελε ο ίδιος να είναι αλλά ποτέ δε μπόρεσε. Όταν τα πράγματα με την Άνι οδηγούνται στο αναπόφευκτο τέλμα, ο Άλβι δε διαθέτει άλλο μέσο αντίστασης από την Τέχνη. Δεν αυταπατάται ότι διορθώνει τα κακώς κείμενα μέσω αυτής, δυστυχώς για τον ίδιο έχει απολέσει από μικρός αυτή τη δυνατότητα. Βρίσκει όμως ένα καταφύγιο από την εσωτερική του καταιγίδα και αυτό από μόνο του αρκεί.

Ο Γούντι ξέρει ότι ο καθένας παραμένει μόνος σε όλη του τη ζωή και το παραδέχεται, παρότι τρέμει τη μοναξιά του και αυτό αποτελεί μια ύψιστη κινηματογραφική πράξη γενναιότητας. Στα μάτια του, έρωτας είναι η παράβαση της λογικής και το αντίθετο της ασφάλειας. Μέσα από την παραληρηματική του δομή, το Annie Hall μας καλεί να παραδοθούμε άνευ όρων στον Έρωτα, χωρίς ποτέ να μας κρύβει τη θνησιγένεια που αυτός έμφυτα διαθέτει. Και αν όλο αυτό εμπεριέχει μέσα του ισχυρές δόσεις αυτοκαταστροφής, το μόνο που απομένει να πούμε είναι αυτό: We need the eggs.

02.00: Οι εραστές (Les Amants, 1958), του Λουί Μαλ

Μια νεαρή σύζυγος, με καταπιεσμένη σεξουαλικότητα και πλήρη αδυναμία να έρθει σε πραγματική επαφή με τον εαυτό της, βρίσκει υποκατάστατο την ανία της οικογενειακής ζωής στην επαρχία σε ειδύλλιο με έναν περιζήτητο σνομπ εργένη των παρισινών σαλονιών. Μέχρι η ζωή της θα έρθει πάνω-κάτω μέσα σε μία νύχτα που έμελλε να αλλάξει τα πάντα.

Ο Λουί Μαλ παιχνιδίζει για μια ακόμη φορά με την έννοια του ανείπωτου και του φευγαλέου που δεν μπορεί να απελευθερωθεί, χαρίζοντας στον κινηματογραφικό φακό δυνάμεις λυτρωτικές, αλλά και στην ίδια στιγμή απάνθρωπες. Η Ζαν Μορό κατασπαράζει, με μικρές μπουκιές, όλο της το είναι, σκίζει τα σωθικά και την καρδιά της, βαδίζοντας προς μια ακατανίκητη φυγή. Ο έρωτας δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια πράξη απόλυτης ελευθερίας απέναντι σε κάθε είδους δεσμά.

04.00: Δεσμώτης του ιλίγγου (Vertigo, 1958), του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ο Δεσμώτης του ιλίγγου λειτουργεί (ταυτοχρόνως) σε τρία επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο (φαινομενολογικό) είναι μια ιστορία μυστηρίου για κάποιον που παγιδεύεται σε ακούσια εγκληματική συνέργεια, το ανακαλύπτει και ξεδιαλύνει την πλεκτάνη. Σε ψυχολογικό επίπεδο εξερευνά τις στρεβλώσεις και κυκλικές διαδρομές ενός ήρωα που λυγίζει υπό το βάρος των τύψεων, αναζητώντας απεγνωσμένα αυτό που θα στηρίξει τον καταπιεσμένο και εγκλωβισμένο ψυχισμό του. Ενώ σε αλληγορικό – συμβολικό επίπεδο αναβιώνει τον (διαχρονικό) μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης.

Η πολυπλοκότητα ωστόσο του Vertigo δεν εξαντλείται στην πολυεπίπεδη προσέγγισή του: το φιλμ θριαμβεύει εξίσου δια του θολώματος της (ήδη) λεπτής γραμμής μεταξύ πραγματικού και υποκειμενικού. Οδηγεί τον θεατή τόσο βαθιά στο μυαλό του κεντρικού χαρακτήρα, , που η κρίση του –αρχικά τουλάχιστο – αντικαθίσταται από την πλήρη ταύτιση με τις φαντασιώσεις του. Ο Hitchcock ενισχύει εικαστικά (και δια του εμβληματικά παλλόμενου Technicolor) την απώλεια επαφής – καταβύθιση του ήρωα στο εμμονικό σπιράλ, παρακολουθώντας τον μέσα από χαλαρής εστίασης κάδρα και βηματισμό που ολισθαίνει προς το Ονειρικό. Και μας χαρίζει μια ταινία που θα μνημονεύεται ανά τους αιώνες.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑
  • CineDogs TV

  • admin

  • CineDogs Supporters

  • Cinedogs Opinions

    Το "Pet Sematary" βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες, ευκαιρία λοιπόν να μάθουμε την άποψή σας. Ποια είναι η αγαπημένη σας κινηματογραφική μεταφορά έργου του Στίβεν Κινγκ;
  • FB Cinedogs

  • Latest