Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στη Ρώσικη Πρωτοπορία (7-9/10)

Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης

Σκηνοθεσία: Βσέβολοντ Πουντόβκιν

Παίζουν: Αλεξάντρ Χριστάκοφ, Βέρα Μπαρανόφσκαγια

Διάρκεια: 85′ (βωβή) 

Κυριακή 7/10: 19.30 

Ένα από τα πιο λαμπρά δείγματα του προπαγανδιστικού κινηματογράφου που άνθισε στα τέλη της δεκαετίας του ’20 στην πρώην ΕΣΣΔ και μας έδωσε σπάνια αριστουργήματα. Μια σκιαγράφηση της εμπλοκής του μεμονωμένου ατόμου στον συλλογικό σκοπό. Η δεύτερη από τις τρεις ταινίες – ογκόλιθους που γύρισε ο Πουντόβκιν τη δεκαετία του ’20, ένας αντιπολεμικός παιάνας, με συγκλονιστική χρήση και αξιοποίηση κάθε σπιθαμής εκφραστικών μέσων.

Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή

Σκηνοθεσία: Τζίγκα Βερτόφ

Παίζουν: Μιχάιλ Κάουφμαν

Διάρκεια: 68′ (βωβή)

Κυριακή 7/10: 21.00

Ένα αδιανόητο δείγμα πειραματικού σινεμά, που φαντάζει εκκωφαντικά μοντέρνο ακόμη και στη σημερινή εποχή, παρά το ότι γυρίστηκε το 1929. Ένας αεικίνητος οπερατέρ που καταγράφει φαινομενικά ασύνδετες εικόνες της καθημερινότητας, οι οποίες φιλοτεχνούν το περίπλοκο μωσαϊκό της ζωής. Η πανσπερμία της πόλης, η πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, οι υπόγειες διασυνδέσεις ενός αόρατου φάσματος, η διαβολική κίνηση ως αντίβαρο της θεϊκής στατικότητας.

Απεργία

Σκηνοθεσία: Σεργκέι Αϊζενστάιν

Παίζουν: Γκριγκόρι Αλεξάντροφ, Μιχάιλ Γκομόροφ

Διάρκεια: 82′ (βωβή)

Δευτέρα 8/10: 21.00

Η ταινία στην οποία αποκρυσταλλώθηκαν για πρώτη φόρα όλες οι θεωρητικές αναζητήσεις του μέγιστου Σεργκέι Αϊζενστάιν. Οι εικόνες παράγουν σύγκρουση, δημιουργούν ένα ξέχειλο καζάνι που βράζει κι όταν αυτό αγγίξει το σημείο βρασμού, μία νέα πραγματικότητα εφορμά στην οθόνη, ωσότου κι αυτή υποχωρήσει, σε ένα καθεστώς αέναης αλλαγής και εξέλιξης. Ένα σπάνιο ντοκουμένο για τα σπάργανα της κινηματογραφικής γλώσσας που μαθαίνει πώς να αρθρώνει τις πρώτες της λέξεις.

Αρσενάλ

Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Ντοβζένκο

Παίζουν: Σεμιόν Σβασένκο, Γκιόργκι Κορκόφ

Διάρκεια: 86′ (βωβή)

Τρίτη 9/10: 21.00 

Το δεύτερο σκέλος της περίφημης «Τριλογίας του Πολέμου» από τον Αλεξάντρ Ντοβζένκο, βασισμένο σε αληθινά γεγονόνα που διαδραματίστηκαν το 1918, στην Ουκρανία. Το σινεμά αποδεσμεύεται από τον χώρο και τον χρόνο και επιστρατεύει τον λυρισμό και τη φαντασία στις πιο κρίσιμες στιγμές, υψώνοντας τα γεγονότα στα ουράνια της μαγείας και του ονείρου. Ένας ποιητικός στοχασμός σε μορφή κινηματογραφικής ταινίας.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑