Screenings Following

19 Νοεμβρίου 2012 |

0

Following

Δεύτερη ταινία του θεματικού κύκλου «Οι σκοτεινοί άγγελοι του νεό-νουάρ» των προβολών του cinedogs.gr στο «Οξυγόνο»Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν

Παίζουν: Τζέρεμι Θίομπολντ, Άλεξ Χο, Λούσι Ράσελ

Διάρκεια: 71’

Μεταφρασμένος τιτλος: «Η παρακολούθηση»

Το 1998, αν κάποιος έλεγε στον Κρίστοφερ Νόλαν πως κάποια στιγμή θα έφτανε στο σημείο να σκηνοθετεί μία τριλογία με ήρωα τον Μπάτμαν, έχοντας στη διάθεσή του ιλιγγιώδη προϋπολογισμό και διάσημους αστέρες του Χόλιγουντ, σίγουρα θα πάθαινε συγκοπή από τα γέλια. Διότι το ασπρόμαυρο και υποβλητικό ντεμπούτο του, με τον λιτό αλλά περιγραφικό τίτλο «Following», απέχει έτη φωτός από τον κόσμο των blockbusters, σε όλους τους τομείς. Ερασιτέχνες ηθοποιοί, ασύλληπτα low-budget παραγωγή, ελλείψεις σε τεχνικά μέσα που θα καθιστούσαν για πολλούς σκηνοθέτες ανέφικτο το γύρισμα μιας ταινίας. Το τελικό αποτέλεσμα ένα νεό-νουάρ που δίνει το στίγμα, μέσα από δύο βασικά στοιχεία, των όσων θα ακολουθήσουν δύο χρόνια αργότερα, στην καλύτερη μάλλον στιγμή της καριέρας του Νόλαν, το εξαιρετικό «Memento».

Στοιχείο πρώτο: ο κατακερματισμός της γραμμικής αφήγησης, η συνεχής κίνηση στα διάφορα χρονικά επίπεδα της ιστορίας. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου του Νόλαν, η πρακτική αυτή επιτείνει τον -αναγκαίο για μια νεό-νουάρ ταινία- συσκοτισμό των κινήτρων και της φύσης των ηρώων. Πράγματι, στο «Following», έχουμε ένα σκαληνό (και επομένως άνισο) τρίγωνο χαρακτήρων, με τις δύο κορυφές να έχουν μονίμως θολές και μεταβαλλόμενες επιδιώξεις και επιθυμίες. Μία γυναίκα που ισορροπεί μεταξύ femme fatale και ανυπεράσπιστης ύπαρξης και ένας μακιαβελικός μέντορας που έχει τους δικούς του σκοπούς. Μέχρι την τελευταία στιγμή, θα γνωρίζουμε πιο λίγα από όσα θέλουμε να πιστεύουμε. Εστιάσαμε όμως μονάχα στις δύο από τις τρεις κορυφές του άνισου αυτού τριγώνου. Τι γίνεται με την τρίτη;

Η τρίτη κορυφή είναι και ο κυρίως πρωταγωνιστής μας. Ένας «πουθενάς», ό απόλυτος «κανένας», ο οποίος διόλου τυχαία χαρακτηρίζεται ως «The young man» και αργότερα «βαφτίζεται» με το όνομα του κατόχου μιας πιστωτικής κάρτας. Στοιχείο δεύτερο λοιπόν: η απελπισμένη αναζήτηση ταυτότητας. Παρακολουθεί ανθρώπους με το πρόσχημα της συγγραφικής έμπνευσης. Στην πραγματικότητα, ψάχνει δείγματα ζωής για να φτιάξει τη δική του. Θα φορέσει ξένα ρούχα, θα αλλάξει το κούρεμά του, θα βρεθεί να άγεται και να φέρεται, μπας και καταφέρει κάποια στιγμή να αποκτήσει χαρακτήρα και προσωπικότητα, μέσα από τις δανεικές εικόνες που υιοθετεί. Τελικώς, θα μπλεχτεί σε ένα γαϊτανάκι αλλεπάλληλων εξαπατήσεων και προδοσιών, όπου είναι σταθερά ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Το φόντο εθιστικό και μεθυστικό. Η γοητεία της ηδονοβλεψίας, η εισβολή, η παραβίαση, η καταπάτηση του προσωπικού χώρου, η αποδόμηση της ασφάλειας του ανυποψίαστου θύματος. Φανταστείτε να μπαίνετε σπίτι σας και ενώ δεν έχει κλαπεί τίποτα, να έχει αλλάξει η διακόσμηση, να έχουν φαγωθεί λίγα τρόφιμα και να έχουν χρησιμοποιηθεί κάποιες συσκευές. Όχι και ό,τι πιο όμορφο…




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑
  • CineDogs TV

  • Γιώργος Παπαδημητρίου

  • CineDogs Supporters

  • Cinedogs Opinions

    Τα "Παράσιτα" του Μπονγκ Τζουν-χο βγαίνουν στις αίθουσες και εμείς θέλουμε να μάθουμε. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Χρυσός Φοίνικας την τελευταίας 5ετίας;
  • FB Cinedogs

  • Latest