Reviews Habla con Ella (Talk To Her)

25 Σεπτεμβρίου 2019 |

0

Habla con Ella (Talk To Her)

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ

Παίζουν: Χαβιέρ Καμαρά, Ντάριο Γκραντινέτι, Ροσάριο Φλόρες

Διάρκεια: 112’

Στο Habla con Ella, τον πιο χαμηλόφωνο και σπαρακτικό σταθμό ολόκληρης της αλμοδοβαρικής φιλμογραφίας, η αγάπη, η εμμονή, το πάθος και η αυτοκαταστροφή έχουν τη μορφή τελετουργικής μυσταγωγίας. Δεν εμφανίζονται ξαφνικά κι αναπάντεχα, αλλά θρέφονται από βαθιές ρίζες προτού πετάξουν καρπούς. Δεν συμβαίνουν απλώς, αλλά τελούνται με όρους θρησκευτικού μυστηρίου: όπως ακριβώς μια διάσημη ταυρομάχος που φορά  την περίτεχνη στολή της σαν να επρόκειτο για τα άμφια ενός ιερέα ή τα γαλόνια ενός παρασημοφορημένου στρατηγού.

Σε πρώτο πλάνο, τούτη τη φορά, δύο άνδρες ολοκληρωτικά και αδιαπραγμάτευτα αφοσιωμένοι σε δύο κατάκοιτες γυναίκες, δέσμιοι και ζηλωτές ενός έρωτα που βρίσκει την κορύφωσή του στην καταναγκαστική έλλειψη ανταποδοτικής απόκρισης. Ένας έρωτας καταδικασμένος να ζει στη σιωπή, να γιγαντώνεται μέσα από ένα άλμα πίστης που προσπερνά την απουσία.

Δυο άνδρες που έχουν μετατρέψει τα κρεβάτια του νοσοκομείου σε λατρευτικούς ναούς και τους αποστειρωμένους διαδρόμους σε άβατο προσευχής. Ο Μάρκο και ο Μπενίνιο, σύντροφοι στην εμμονή, θα μοιραστούν τον σπαραγμό ενός κλάματος, στη μοναχική αρένα ενός θεάτρου. Ένος κλάματος γοερού και καθαρτικού, σχεδόν σαν την κρυφή εξομολόγηση μιας ανομολόγητης διαστροφής, μιας νοσηρής προσήλωσης που κρύβει μέσα της τον αγιάτρευτο φόβο της μοναξιάς.

Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, αταλάντευτα και διαχρονικά, θεωρείται ο απόλυτος κινηματογραφικός ανατόμος της θηλυκής ψυχοσύνθεσης, ο μέγιστος υμνητής της γυναικείας θεότητας. Κι όμως, σε ένα ειρωνικό αναποδογύρισμα των στερεοτυπικών αποθεώσεων, ο Ισπανός σκηνοθέτης, στην πιο μεστή του δημιουργία, αποδεικνύει ότι αυτό που στην πραγματικότητα κατέχει στην εντέλεια είναι η τρυφερή ενσυναίσθηση των γυναικείων διακλαδώσεων του ανδρικού μυαλού.

Στο σύμπαν του Μίλα της, μια γυναίκα διαπρέπει σε ένα περιβάλλον άκρατου ματσίσμο, όπως οι ταυρομαχίες, και ένας άνδρας που διατρανώνει την αρρενωπότητά του αναζητά με μανία το καταφύγιο του οδυρμού και των δακρύων. Στο Μίλα της, η κατοχυρωμένη ως γένους θηλυκού ευαισθησία μετατρέπεται ξάφνου σε ανδρικό κεκτημένο.

Ο Αλμοδόβαρ, κατεβάζοντας αισθητά τους τόνους σε κάθε εκφραστικό επίπεδο (από τα μειωμένα ερμηνευτικά ντεσιμπέλ ώς το απάνεμο μοντάζ, από τα ζεστά χρώματα που πλημμυρίζουν την οθόνη σε κάθε ενσταντανέ ηθικής έκπτωσης ώς τον φακό που χαϊδεύει στοργικά τα πλανεμένα πρόσωπα), εκπέμπει μια σχεδόν παιδική -αλλά όχι αφελή- κατανόηση και συγχώρεση απέναντι σε ενέργειες και σκέψεις φαινομενικά ακατανόητες. Και εντάσσει όλο το ιδεοληπτικό του οπλοστάσιο, με τα camp ξεσπάσματα, τους παραμορφωτικούς καθρέφτες της ταυτότητας και τις απαγορευμένες διαδρομές του αιώνιου μυστηρίου της σεξουαλικότητας, σε ένα φιλμικό σώμα λιτό, απέριττο και πέρα για πέρα συγκινητικό.

Στο Μίλα της, ακόμη και μια πράξη απόλυτα ειδεχθής με τα συμβατικά όρια της καθεστηκυίας ηθικής μπορεί να εξυψωθεί σε έκφραση αιώνιας αγάπης ή να ερμηνευτεί ως μια απλή φάλτσα νότα παραλογισμού στο -ούτως ή άλλως παράφωνο- κονσέρτο των ανθρώπινων σχέσεων. Σε μια σκηνή σπάνιας δύναμης και ομορφιάς, ο Αλμοδόβαρ προαναγγέλλει την καταβύθιση του Μπενίνιο στην παράνοια, πλάθοντας μια ταινία βωβού κινηματογράφου, με τον επινοημένο τίτλο «Ο συρρικνωμένος εραστής», στην οποία ο επιστήμονας πρωταγωνιστής, αφότου καταπιεί ένα φίλτρο που τον συρρικνώνει, εξερευνά σπιθαμή προς σπιθαμή το αχανές και αχαρτογράφητο κορμί της ερωτικής του συντρόφου.

Αφότου κατρακυλήσει στις πλαγιές και τις κοιλάδες του, ο λιλιπούτειος εραστής βυθίζεται στη σκοτεινή σπηλιά του κόλπου της αγαπημένης του. Ο έρωτας είναι πελώριος, απροσμέτρητος, απρόσβλητος σε λογικά όρια και περιοριστικές συνθήκες. Ο έρωτας είναι μια μαύρη τρύπα που σε ρουφά στα σωθικά της χωρίς να σου εγγυάται πως θα αντικρίσεις εκ νέου το φως. Ο έρωτας στο Μίλα της είναι ένας κόσμος συντριβής και συμπόνιας, που συγχωρεί και τσακίζει την ίδια ακριβώς στιγμή.




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑
  • CineDogs TV

  • Γιώργος Παπαδημητρίου

  • CineDogs Supporters

  • Cinedogs Opinions

    Τα "Παράσιτα" του Μπονγκ Τζουν-χο βγαίνουν στις αίθουσες και εμείς θέλουμε να μάθουμε. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Χρυσός Φοίνικας την τελευταίας 5ετίας;
  • FB Cinedogs

  • Latest