Celda 211

Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Μονσόν

Παίζουν: Λουίς Τοσάρ, Αλμπέρτο Άμαν, Κάρλος Μπαρντέμ, Μάρτα Ετούρα, Αντόνιο Ρεσίνες

Διάρκεια: 113΄

Μεταφρασμένος τίτλος: “Κελί 211”

Έτος παραγωγής: 2009

Δεν είναι και η τυχερή μέρα του Χουάν Ολιβέρ. Φιλάει το κορίτσι του που είναι έξι μηνών έγκυος, φοράει τα αστεία εσώρουχα και πηγαίνει στο νέο τόπο εργασίας του για αναγνώριση: στη φυλακή. Από την επόμενη μέρα θα είναι φύλακας. Μέχρι εδώ όλα καλά. Σχεδόν. Διότι δεν προλαβαίνει ούτε καν να δει τον χώρο όταν ξεσπάει εξέγερση των φυλακισμένων, οι οποίοι καταλαμβάνουν τη φυλακή και ξυλοκοπούν μέχρι θανάτου κάνα δυο φύλακες, έτσι, για να δείξουν ποιοι κάνουν κουμάντο. Τα αιτήματά τους είναι ανθρώπινα: καλύτερες συνθήκες. Το ξέρουν ότι είναι οι τελευταίες τρύπες του ζουρνά κι αυτό τους τη σπάει. Το όπλο τους πολιτικό: κρατούν ομήρους τρία μέλη της βασκικής οργάνωσης ΕΤΑ. Κανείς από την κεντρική εξουσία στη Μαδρίτη δεν θέλει να πάθουν κάτι, καθώς μετά θα πρέπει να τα βάλουν με τη Χώρα των Βάσκων η οποία παρεμπιπτόντως είναι και η πλουσιότερη περιοχή της Ισπανίας. Όσο για τον Χουαν Ολιβέρ, η μόνη λύση σωτηρίας είναι να υποδυθεί τον φυλακισμένο. Και να το κάνει καλά.

Η αλήθεια είναι πως δεν ακούγονται άσχημα όλα αυτά. Πολιτικά παιχνίδια, η κραυγή των καταραμένων, ο αγώνας για επιβίωση στην κόλαση, το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια, η υποκρισία των δυνάμεων καταστολής και όλα όσα μπορείτε να φανταστείτε. Και να προσθέσουμε μερικές σκηνές δράσης που σου κόβουν τον λόξυγκα, και κάνα δυο εξαιρετικές ερμηνείες με μπροστάρη τον Λουίς Τοσάρ, που υποδύεται τον Μαλαμάδρε, τον κακό μπάσταρδο της φυλακής. Κι εκεί που θα μπορούσαμε να έχουμε αυτό που όλοι θα θέλαμε, μια συγκλονιστική ταινία που θα σε κλωτσάει στα αχαμνά, αρχίζουν οι σούπες και οι κλισέ σκηνές ερωτικής απόγνωσης, ο εν τέλει κονφορμισμός καθώς η κατεστημένη ηθική επιβάλλεται των ταξικών διαφορών, ο σεναριακός παραλογισμός (όλες οι σκηνές και όλα τα ευρήματα που αφορούν την έγκυο γυναίκα θα έπρεπε να καούν) και αυτό που μένει είναι αυτό που δεν θέλαμε: μια συμπαθητική ταινία, που χάνει τον δρόμο της, κι ένας Ισπανός που σκηνοθετεί ως Αμερικανός, που θέλει να πιάσει την καλή, αλλά δίχως να θίξει κανέναν…




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑