I AM NUMBER FOUR

Σκηνοθεσία: Ντ. Τζ. Καρούζο

Παίζουν: Άλεξ Πέτυφερ, Τίμοθι Όλιφαντ, Νταϊάνα Άγκρον, Τερέζα Πάλμερ.

Διάρκεια: 109’

Μεταφρασμένος τίτλος: «Είμαι το νούμερο τέσσερα»

Μετά τη σαρωτική εισπρακτική επιτυχία του πρόσφατου «Twilight» ήταν ζήτημα χρόνου να κάνουν την εμφάνισή τους διάφοροι κινηματογραφικοί επίγονοι, με σκοπό να διεκδικήσουν το μερίδιο τους στο συγκεκριμένο ολόφρεσκο κομμάτι της αγοράς. Καθ’ όπως φαίνεται, το αμερικάνικο νεανικό κοινό για λίγο καιρό ακόμη θα επιζητά εναγωνίως έρωτες βγαλμένους από τη σχολική καθημερινότητα με τη μόνη διαφορά πως οι πρωταγωνιστές του θα έχουν μία ολίγον πιο «εξωτική» καταγωγή και προέλευση. Στην περίπτωσή μας, αφήνουμε για λίγο τις εφηβικές ανησυχίες βαμπίρ, λυκανθρώπων, μαθητευόμενων μάγων και λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων για να καταπιαστούμε με δύο εξωγήινες φυλές, τους κατοίκους του πλανήτη Λοριέν και τους Μογκαντόριανς, οι οποίοι θα λύσουν τις διαφορές τους στο ουδέτερο γήπεδο της Γης.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο των Τζέιμς Φρέι και Τζόμπι Χιουζ, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η κινηματογραφική του μεταφορά είχε δρομολογηθεί προτού καν αυτό εκδοθεί. Αν αναζητήσουμε κάποιον κοινό τόπο μεταξύ του σκηνοθέτη Ντ. Τζ. Καρούζο και των σεναριογράφων Άλφρεντ Γκαφ και Μάιλς Μίλαρ, θα καταλήξουμε στην τηλεοπτική σειρά «Smallville», η οποία εστίαζε στα εφηβικά χρόνια του Superman. Δεν απαιτείται επομένως οργιώδης φαντασία για να προβλέψει κανείς τον πυρήνα της ιστορίας μας. Ένας ήρωας σε τρυφερή ηλικία και με υπερφυσικές ιδιότητες, ο οποίος έχει τους (πολύ καλούς) λόγους του για να είναι κρυψίνους. Τι λαχταρά όμως ο μικρός μας υπερήρωας; Ακριβώς αυτά που ποθούν και οι κινηματογραφικοί τους συνομήλικοι, δηλαδή μία Prom Queen. Στο δρόμο του θα συναντήσει τα συνηθισμένα εμπόδια, με πρώτο και καλύτερο τον αντίζηλο – αγροίκο που παίζει American Football. (Είναι η μοίρα των quarterbacks στο αμερικάνικο εμπορικό σινεμά. Είτε κακομαθημένα παλιόπαιδα είτε τίμια παλικάρια που κυνηγούν το όνειρο παρά την ταπεινή τους καταγωγή. Δεν υπάρχει τίποτα το ενδιάμεσο.)

Όλο αυτό το κυνήγι της «φυσιολογικότητας» όμως, αποστερεί από το φιλμ το μόνο χάρισμα που διεκδικεί, το μόνο αποκούμπι στο οποίο μπορεί να προσμένει, την καταιγιστική κλιμάκωση της έντασης, ακόμη και με όρους αφόρητα συμβατικούς. Η αίσθηση της απειλής και της προσμονής της σύγκρουσης ξεθωριάζει υπέρμετρα καθώς παρακολουθούμε τα προβλήματα της εφηβικής καθημερινότητας. Οι «κακοί» της υπόθεσης δεν μας προκαλούν κάποια ιδιαίτερη ανατριχίλα, ενώ και το εν τέλει αναπόφευκτο ξέσπασμα της δράσης μοιάζει όχι ακριβώς βαρετό, αλλά σίγουρα κάπως ξεκούρδιστο και ασυγχρόνιστο. Στα θετικά σημεία οφείλουμε να καταλογίσουμε τη συνετή χρήση των ειδικών εφέ, των οποίων η κατάχρηση αποφεύγεται, ενώ επιζητάται μία κάποιου είδους λειτουργικότητα. Ο πήχης των προσδοκιών ήταν εξαρχής χαμηλός, απλώς ένα-δυο ζητούμενα είναι εκ των ων ουκ άνευ. Ακόμη και μία τόσο χονδροειδώς στοχευμένη εμπορική ταινία οφείλει να τιμήσει το genre της και να διαθέτει ένα μίνιμουμ (επιστημονικής) φαντασίας.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Τύπος της Θεσσαλονίκης».

Δείτε σχετικά: εδώ.Μετα




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑
  • CineDogs TV

  • Γιώργος Παπαδημητρίου

  • CineDogs Supporters

  • Cinedogs Opinions

    Βγήκαν, λοιπόν, στις αίθουσες, οι «Νεκροί» του Τζιμ Τζάρμους. Ευκαιρία να μάθουμε την άποψή σας! Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία μυθοπλασίας του πρίγκιπα του coolness;
  • FB Cinedogs

  • Latest